26 Aralık 2009

Kız Çocukları İçin Pembe Çiçekli Bir Elbise




Cim Cimemin Cicileri
     Eee artık cimcimem büyüdü piyasaya çıkma vakti geldi. Uzun zamandır kıvranıp duruyorum şu cimcimeme ciciler diksem diye. Bitmek tükenmek bilmeyen iş yoğunluğumun arasından sıyrılıp soluğu kumaşlarımda aldım. Daha önceden alınmış kumaşım hep bulunur sıkıştıkça kullanırım. Bir tiryakinin son sigarasını sakladığı yerden çıkarıp içmesi gibi gizlice çıkarır renklerini içime çeker hayallere dalarım.

  Yine öyle bir günde karar verim bu CİCİLERİ dikmeye. Bu arada bir Blog'um olmalı fikri de tam pembe güllerin renklerini koklarken aklıma geldi. Neyse tüm hobi malzemelerimi tam ortaya dökmüştüm ... Yine aynı şey oldu. Bazen eşyalarla iletişim kurduğuma inanırım sanki günlerce aylarca sıkılmadan uygun zamanı sabırla bekler ve en doğru zamanda kırpıntıların ve renk karmaşasının arasından sıyrılıp çıkıverirler karşıma. Ve ben hep neden daha önce değil de şimdi fark ettiğime şaşar kalırım. Bu  fistoyu da çok uzun zaman öne almıştım meğer bu gün için, cimcimemin cicisi için sırasını beklermiş. Işte elbisede gördüğünüz Fisto da bana mesaj gönderdi, evet uygun olan oydu, o çok önceden bu gün için seçilmişti. İşte kız çocukları için pembe çiçekli bir elbisenin öyküsü böyle başladı...
Bunları kullandım
1. Renkli poplin kumaş
2. Pembe pazen kumaş
3. Beyaz Fisto, beyaz cırtlı bant
4. Pembe dikiş makarası

İşte Böyle yaptım
1. Öncelikle Dikim için kalıp hazırlanır. (Ben bu işte pratikleştiğim için direkt kızıma ait bir giysiyi üst kalıp olarak kullandım) Kumaşa sabun yardımıyla çizilir.
2. Ön çizildikten sonra arka parça içinde aynı işlem tekrarlanır. Arka yaka oyukluğunu daha kapalı ön Karşıyaka oyukluğunu daha geniş olacak şekilde çizilir. Ön kısmı çift kat kumaştan arka kısmı pazen kumaştan çift kat olarak hazırlanır. Cırtlı BANTLAR için arka ortadan ödeme verilir. Etek uzunluğu ölçü alınarak belirlenir.
3. Ön 2 kat kumaştan kesilmişti öylece dikilerek ters çevrilir. Arka toplam 4 parçadan oluştuğu için bu işlemler tekrarlanır
4. Etek kısmı tek katlı olacak şekilde büzgü payı hesaplanarak kesilir kenarlar dikilir üst kısma Makinenin geniş ayarıyla düz dikiş geçilir daha sonra üst parçaya göre dikişten büzülür
5. Önden iki parça arasına Fisto koyularak teyellenir makine çekilir.
6. Etek uçlarına Fisto dikilir Eteğin üst kısmına da ikinci kat Fisto dikilir. Arkaya CIRT BANTLAR dikilir Sürfile ve temizleme çalışması yapılır

Not: Kıyafetin altındaki fistolu pantolonu bir alt tulumdan yaptım. Ayak kısımlarını Kestim Kalan genişlik kadar Fisto diktim. Sonra içinden gerdirerek makinede lastiği oraya diktim böylece büzgülü ve rahat giyimli, kıyafetle bütünlük saglayan kısmı tamamlamış oldum.

Hiç yorum yok:

 
BLOG designed by