09 Şubat 2010

Renkli Çiçekli şeker pembe yastıklarım


İşte anneme tarif ede ede ördürüp diktiğim şeker pembe yastıklarım.

Örgü örmeyi pek bilmiyorum ama bu alanda yapmak istediğim çok şey var. Oturma gurubumuza ek olarak kullandığımız bir kanepemiz var işte bu kanepenin en az benim giysilerim kadar cicileri var. Sıkıldıkça ondan başlıyor değişim evimizde. Hemen renkli bir örtü ve ona uygun yastıklar uyduruverip değişiklik yapıyorum evde. Buda bana daral geldiğinde aklıma düşen bir tasarım oldu. Bunu yapalı iki yıl olmuştur örgü çiçekler bukadar  moda değildi o zaman. Tv. de bir programda gördüm güllü çiçekli bir örgü şapka o oldu çıkış noktam.

 Hemen ipleri seçtim aldım, şeker pembe polar bir ötüde alıp kenarlarını mavi renk iple çevirip kanepeye örtü verdim. Bunları örme işine gelince örgü işini pek bilmem ama sevgili annecime şöyle olsun böyle olsun diye bu gülleri yaptırdım o da ilk defa kafasından bir tasarım yaptı. Pembe zemine mavi ipten delikli file şeklinde kare zemin ördürdüm. Toplam dört adet olacak şekilde parçalar örüldü. Annem her bir çiçek yapışında nasıl olcak şimdi bu diyerek umutsuzca örme işine devam etti. Yeşil yaprakları ben ördüm tamamen uyduruk yaprağın en geniş kısmına yani orta kısmından başladım bir zincir çektim. Sonra ilmek dolayıp uzatıp sıra sıra arttırıp çoğaltıp bu yaprakları yaptım. Yastıkların zemini koyu pemebe kumaştan dikilip üzerine makinede mavi fileleri ve en üstede elimde gülleri ve yaprakları dikip yastıkları tamamladım. 

Sonucu annem heyecanla bekledi ve tatatatammm deyip bitmiş halini gösterince pek umudum yoktu ama güzel olmuşlar dedi.  Annecim ellerine sağlık...

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Renkli hobby harika anlatımınızla yastıklar dile gelmiş. Çok şirin neşeli yastıklar çok beğendim. Annenizin ve sizin o güzel ellerinize emeğinize sağlık.

Sevgiyle kalın...

Atolyekedi dedi ki...

aaaa çok tatlı olmuş ellerinize sağlık

sibel dedi ki...

canıım sen uydurmaya devam et çok cici şeyler çıkıyor sonuçta sevgiler

Ada Deniz dedi ki...

yastık çok hoş görünüyor

renklicehobiler dedi ki...

evimin incileri belgin, teşekkürler beğenmeniz çok güzel annemi de arasıra alet ediyorum karmaşık işlerime. Güzel yorumun için teşekkürler.

Atölye kedi, teşekkürler senin yaptıklarında pek şeker...

renklicehobiler dedi ki...

Sevgili sibel evet sanırım bu hep böyle sürüp gidecek içsel dürtülerim hiç bitmeyecek...Sevgiler...

Sevgili ada ve deniz teşekkürler.

Beyaz Kkelebek dedi ki...

ÇOK CİCİ OLMUŞ BEN BAYILDIM.

Duru Günaçan dedi ki...

ne güzel olmuş.annenin ve senin ellerine sağlık. bende senin gibi tığ işinden anlamıyorum genelde böyle işleri kardeşime paslıyorum:)

Adsız dedi ki...

hakikaten cok sevimli duruyorlar... güle güle kullanin

Atolyekedi dedi ki...

Sevgili Renklice hobiler, bloğumda çocukluğumuz ile ilgili bir mim var bende sizi mimlemiştim.kabul ederde cevaplarsanız memnun olurum.Teşekkür ederim.

Mavi Atölye dedi ki...

Çok güzeller cıvıl cıvıl:)

renklicehobiler dedi ki...

Sevgili Beyaz kelebek teşekkürler cicilerle uğraşıp duruyorum.

Kapkara camdan kelebek, evet ben pek bi sabırsızım hemen oluvermeli yaptıklarım. Örgü ör ör bitmiyor:))

renklicehobiler dedi ki...

Sevgili Betül güzel yorumun için teşekkürler.

Sevgili Atölye kedi Sevgiyle aldım mimi ve içimden geldiğince cevaplamaya çalıştım...

renklicehobiler dedi ki...

Benim Küçük Hayellerim Teşekkürler güzel yorumun için...

 
BLOG designed by