07 Şubat 2010

Küçüğüme Fırfırlı Etek



                            Cimcimemin cicisi
Aklımda birkaç fikir vardı ama ne yazık şeker kızım ve afacan oğlum okadar yordular ki beni bende ne güç kaldı ne derman. Yinede biyerlerde beni dürten bir güç vardı . İlham perim benimle uyukluyor olsa da inceden inceden gücünü hissettim ve yine soluğu mis kokulu kumaşlarımda aldım. Bir çok şey birikti aklımda ama hiçbiri bu saatte yapılacak cinsten değil. Bende sevimli çabuk olacak ve beni neşelendirecek bir şey, ney, şey derken bu pembeli kumaşta takılı kaldım. Aa! ne cici fırfırlı bir etek olur bundan. Hemen acelesi varda kız giyip gidecek gibi can havliyle karambole kumaşı kesiverdim. Bir etiket yapacak olsam kaç yaş yazardım bilmem bakalım kısmet ne zaman kızıma olursa…
                                 
Önce uzun bir diktörgen parça kumaş kestim, sonra etek fırfırı için daha ince ve etek genişliğinin iki katında kumaşı şerit halinde kestim. Astarlık kumaşı beyazdan ve cepleri pembeden kestim İki cep yapmayı düşünmüştüm ama etek küçük olduğu için tek cepte yeterli olur diye düşündüm.

Eteğin iki kenarını diktim. Büzgü yapılacak kumaşın bir kenarını etek ucu olarak çevirdim diğer ucunu da makinede geniş ayarda dikerek büzdüm ve kumaşa diktim. Bel kısmını da dikip lastik geçirdim.
 
Cebi kumaşa diktim ve hazırladığım düğmeli fiyonku da üstüne diktim. Eteklere koyu pembe kurdele dikip fiyonklar ve ponponla süsleyip fırfırlı eteğimizi bitirdim.

14 yorum:

bahar yorgun dedi ki...

dikin tabi doğurmuşsunuz kızları.. oğlan anaları ne yapsın :))

Unknown dedi ki...

sevsinler o cicimenin eteğini
neden hep acelesi varmış hemen yetişmesi gerekiyormuş gibi dikiyoruz acaba bu sadece bana oluyor zannediyordum demekki tek değilim:)

canım ellerine sağlık pembiş pembiş yiyer inş

renklicehobiler dedi ki...

Bahar yorgun canım ben ikinci şansımda buldum kızı bence şansını bida mı denesen ki:)) Ama oğlanlarında ayrı bir sevgisi oluyor değilmi.

renklicehobiler dedi ki...

sevgili sevim sorma benim her işim öyle herşey kaçacak gibi koştur koştur nereye kadar değilmi. Güzel yorumun için teşekkürler... Tek değilsin yapacak yetişilicek çok şeyimiz var...

noyumberry dedi ki...

Ellerinize sağlık etek çok şirin olmuş:))anlatımı da gayet net olmuş..sevgiler..

renklicehobiler dedi ki...

teşekkürler noyumbery. Anlatmaya çalıştım elimden geldiğince...

mamila dedi ki...

çoook şirin olmuşşş.harikasınız, elinize sağlık.kızınız güle oynaya giysin sevgiler.

Benhurum dedi ki...

ellerine sağlık tatlım çok cici olmuş bu valla bende isterdim böyle süslü püslü ciciler dikmek fakat bende bir oğul sahibiyim:) Belki torunlarıma dikmek nasip olur;) İyi haftalar...

renklicehobiler dedi ki...

sevgili mamila, teşekkürler, bunları giyip koştuğu günleride görürüm inşallah.

Benhurum teşekkürler güzel yorumun için bende hep bir kızım olsun diye diye kız sahibi de oldum sonunda.İnşallah kız torunlarına dikersin... Sevgiler...

CRESCENT dedi ki...

Bende sizin paylaşımlarınızı çok beğendim.Bu eteğe de bayıldım,oğlan annesi olarak ben de kendime böyle bir etek yapmaya karar verdim:)Tabi biraz daha yaşıma uygun bir şekilde:)

Atolyekedi dedi ki...

Nede güzel tarif etmişsiniz. bu güzel tarifle benim bile yapabileceğim bir şeymiş gibi geldi bana...

renklicehobiler dedi ki...

crescent, teşekkürler. Evet yaparsın tabi:)) bu eteğin çok daha cicleri senin olsun. Sevgiler...

Atölyekedi, tabiki çok kolay herkes allayıp pullayıp farklı ve daha güzellerini yapabilir...

Bizim Gibiler dedi ki...

Artık olunca bir de üzerinde resim isteriz. Kimbilir ne yakışır cimcimeye bu şirin etek:)

renklicehobiler dedi ki...

Tabikide resimleriz.Güzel yorumun için teşekkürler.

 
BLOG designed by