03 Şubat 2010

İşte Benim Kolaj Çalışmalarım










İşte benim kolajlarım.

Dergilere oldum olası bayılırım. Çocukluğumda bir dergimiz vardı annemin isteyip getirttiği bir dergi. (Zaten ben büyüyene annem Burdayı keşfedene kadar da başka dergimiz olmadı.)Bu dergi kıyafet, dekorasyon, takı aksesuar vs. içinde her şeyi barındıran 600 yapraktan fazla ince sayfaları olan bir dergiydi. Görsel algı ufkumun daha çocuk yaşlarda açılmasına katkısı çok büyüktür. Her bir sayfası, her sayfada kurduğum hayaller eksilen her sayfasına şiddetle kızıp sahip çıkışım, aramızdaki sonsuz bağ ve sevgi çok güçlüydü. Dergiyle kurduğum oyunlar hayaller anlatmakla bitmez. Önce en sevdiğim modeli seçer o model olurdum, sonra ona kıyafetler aksesuarlar seçer dolabını düzerdim, en güzel oda en güzel mutfak modelini de seçer hayalimdeki kadın olarak hayallere dalardım. Ayy unutmadan birde eş seçerdim erkek modellerin en yakışıklısından… İşte böyle sonsuz hayal gücümü tetikler dururdu bu dergi. O derginin hemen hemen her sayfası, modellerin duruşu ifadeleri ve özellikle küçük kızların köpük balonlarıyla yaptığı pijama partileri bugün gibi aklımda. Hatta dergiyle beraber kurulmuş hayalleri özlemleri ve umutları da tebessümle hatırlarım.

İşte şimdi de pek birşey değişmedi yine çok seviyorum moda ve dekorasyon dergilerini, elimde bir sürü birikti.. Bende onlarla ne yapsam ne yapsam derken kolaj yapma fikri geldi aklıma. Kolajlardan bir tablo yapsam ne iyi olur dedim kendi kendime. Bu arada gün doğdu benim oğlana ona da bir makasla bir dergi verdim bir köşeye sindi habire kesiyor… Dergilere hiç kıyamam Hele de buram buram sanat kokan fotoğraflarla dolu dergilere sıkıldıkça bakar dururum. Bende en sevdiğim sayfaları bir güzel seçip kestim. Onlara uygun temada ve renklerde olan diğer sayfaları da kesip kocaman bir dergi kırpığı oluşturup başladım çalışmalara.



İşte Böyle Kolajladım:


Hııı evet o oraya, bunlar buraya. Yok yok olmadı şöyle yapayım bunlar oraya, onlar buraya.
Aaa bu kırmızı elbisenin içini boşaltsam, hııh kestim. Yok, olmadı bu. Bide şunu şuraya… Ay ama mumlar var bak burda, onlar buraya… Bu kız çok güzel, buda güzel, ee bu daha güzel, bunu gözleri, bunu bakışı, bunun duruşu, ayy hepsi çok güzel.( Biliyorum tüm kadınlar çok güzel) En iyisi karma olsun evet hadi bakalım, tüm kızlar buraya. Bu modelin rujundan biraz şuraya, onun sarı saçları buraya, az kırmızı atayım işte tam buraya. Bir bacak buldum, işte birde kırmızı ayakkabı evet dikkatlice kestim o da bu bacağın altına… Bir ikide oğlan atsam buraya ve şuraya… Ohh nihayet bitti.

Nasıl olmuş, sizce bukadar karmaşaya değmiş mi?

Tabi bukadar meşkale karışıklık kırpıntı, döküntü kalıntı beni kesmedi. İki kutu bulup Onlarıda kolajlayıverdim... Galiba ben bu kutuları çok sevdim. Şimdi elimde iki koca kutu, içi ıvır zıvırla tıkılı, orayamı koysam, yok yok buraya, olmadı şuraya… İşte böyle dolaşıp duruyorum bir oraya bir buraya.






13 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Vay çok pop art olmuş kuzu

NiLaY dedi ki...

yorum yazmadan gecemedim :)) ellerinize saglik super olmuslar.. bende kesmeye, kirpmaya bayilanlardanim :))

Pelin P.A. dedi ki...

Şahane kolajlar. Yeni bir tane yapacak olursan fotoğraflarıyla anlatımını bekleriz, bekleriz de bekleriz :D

renklicehobiler dedi ki...

oy oy beğendinmi sitil direktörüm
pop art severmisin. Yada hangi tarz resimleri seversin bi söyle de bileyim...

Sevgili nilay teşekkür ederim güzel yorumun için.

Pelin Pelister Akyürek iyiki çekmemişim valla beldiye bizim eve çöp almaya gelirdi o zaman. Ama bir daha yaparsam senin için az dağıtıp derleyip toplayıp belgelerim. Sevgiler...

Atolyekedi dedi ki...

çok güzel olmuş, bayılırım kolajlara.. bu çalışma çok başarılı olmuş ellerinize sağlık

Mavi Atölye dedi ki...

Kolajlar çok başarılı, daima takipdeyim:))

renklicehobiler dedi ki...

Sevgili "benim küçük hayellerim" beğenmen ne güzel. Teşekkürler...

Duru Günaçan dedi ki...

kolajlar nekadar güzel olmuş.ellerine sağlık,harikasın.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Selamlar arkadaşım, önce teşekkür etmek istiyorum, ziyaretlerin ve güzel yorumların için.

Bu çalışmalar çok orjinal, çok değişik, emeğine sağlık, sevgiler.

renklicehobiler dedi ki...

Kapkara camdan kelebek, kolajları seviyorum, imkan buldukça kesip kırpıp duruyorum...

Sevgili Gelincik bendende teşekkürler. Çalışmalarımın beğenilmesi çok güzel. Sevgiyle güzel yorumlarınızı beklerim...

Bizim Gibiler dedi ki...

Harika olmuş:) İnsanın baktıkça bakası gelecek cinsten, renkli cıvıl cıvıl:))

renklicehobiler dedi ki...

Sevgili "bizim gibiler" beğenmen ne güzel.Teşekkürler. İşte böyle uğraşıp duruyorumm. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ilginc blog icin tesekkur

 
BLOG designed by