09 Ocak 2010

Bebek Bakım Seti


Adından anlaşıldığı gibi çok özel bir set, kızımım kişisel bakımı için hazırlanmış bebek bakım seti. Eee kişi üç aylık bir bebek olunca bakım malzemeleri de malumunuz alt değiştirme ünitesinden oluşuyor. Alt değiştirme malzemelerinden satın aldıklarımdan hiç memnun kalmadım. Taşıma açısından ya çok büyükler, ya da çok kalınlar kullanışlı ve çok amaçlı sevimli bir şey yapmayı düşünüp durdum hep. Günlerden bir gün eşimin arkadaşlarından birine, topluca tanışma davetine gitmeye karar verdiğimiz bir gün, can havliyle ( ne acelesi varsa) bunu yaptım. İnanın çok zor yetiştirdim.
      Gece çaylar içilirken( bebeğim gerekli işlemleri yapınca) alt ünitesini çıkarmaya sıra geldi. Utana sıkıla çıkardım. Aç aç bitmez, ser ser bitmez bu ne diyecekler diye aklım çıktı. Neredeyse gizlice açacaktım. Ama baktım bayanlar bana kilitlenmiş, çay höpürtüleri arasında bir iki kaçamak bakış da yakaladım ama nafile, olumlu mu olumsuz mu pek çözemedim.Valla anlayacağınız olumlu bir ipucu bulamadım. Neyse işimi bitirdim ellerimi yıkadım. Anlaşılan pek dikkat çekmedi diyerek, başladım çayımı höpürdetmeye.Çok geçmedi bir iki derken merakla herkes soru sormaya başladı ve işte beğenilen setimi nasıl yaptığımı başladım anlatmaya;

    Bunları Kullandım
1-Seçilen renkli kumaşlar
2-Beyaz astarlık kumaş
3-İnce metrelik elyaf
4-Düğme, büzgü yapmak için kalın bir ip


    İşte Böyle Yaptım
1-Öncelikle bebeğin alt değiştirme pedinin boyunu ne kadar yapacağıma karar verdim yaklaşık en cm boy cm kadar. Sonra elimdeki çizgili desenli pembe beyaz kumaşı renklerine göre ayarladım ve kestim İç elyafı da kestim çok kalın olmaması için bir katını ayırdım ve hepsini bir diktim. Ters yüz edip kenar ve orta dikişini yaptım. Pembe bir kurdeleyi bağlama yapabilmek için yanlara diktim. Böylece katlayıp küçültmem daha kolay oldu.

2-Sonra dış çantaya ölçü belirledim kestim. Aynı işlemi astarda da uyguladım. Ve iç içe geçirip ağız kısmını diktim Ağız kısmı dikişine 1cm arayla bir ikinci dikiş atarak ip geçirmek için yer yaptım.
3-Ön cep için kumaşımdan bir parça kesip cep olarak diktim.
Bu cep Benim için önemli buraya minik çöp poşetleri koyuyorum böylece gittiğim yerde bezi koymak için poşet aramak zorunda kalmıyorum.
4-Son olarak ağız kısmına bir çocuk eşofmanından kalan bel ipini geçirdim. Cep düğmesini de dikerek çalışmamı tamamladım.

Hiç yorum yok:

 
BLOG designed by